Haarlemmermeer Lyceum
Het Haarlemmermeer Lyceum is een openbare school voor Voortgezet Onderwijs waar op verschillende locaties en niveaus onderwijs wordt gegeven. Waar je de keuze hebt uit diverse onderwijsvormen maar allemaal vanuit één merk en één duidelijke visie.
Een school met bijzondere verhalen
De uitdaging ligt in het communiceren van diversiteit in eenheid. Want ondanks alle verschillen heeft het Haarlemmermeer Lyceum een duidelijke identiteit en een duidelijke visie.
Haarlemmermeerlyceum.nl
Een van de strategische keuzes die gemaakt zijn in de online strategie is om de website vooral wervend te laten zijn. Nieuwe ouders en leerlingen moeten zich aangesproken voelen. En wie kunnen de nieuwkomers beter aanspreken dan de huidige leerlingen van het lyceum?
De diversiteit in het geboden onderwijs zorgt ook voor diversiteit onder de leerlingen. En dat levert bijzondere verhalen op. Zoals de leerling die geniet van de vrijheid en zelfstandigheid in het Daltononderwijs. Of de topsporter die toewerkt naar de Olympische Spelen in Tokio. Of iemand die droomt van een internationale carrière en daarom kiest voor Tweetalig onderwijs.
Maar de uitdaging bij een school als het Haarlemmermeer Lyceum zit 'm ook in het creëren van overzicht en het weglaten van overbodige informatie. Een website is een onderdeel van een veel groter online communicatielandschap. Zeker in het onderwijs.
Wanneer je bij het maken van een website een duidelijk hoofddoel hebt (werving) helpt je dat bij het het maken van keuzes qua relevante content. Zonder daarbij uit het oog te verliezen dat een website ook voor bestaande leerlingen, ouders en personeel het startpunt is voor contact en informatie.
Natuurlijk responsive, retina-proof. Met live search en een 'slim' menu.
Ideeën hoeven (gelukkig) in hun ruwe vorm niet heel netjes te zijn.
Het menu heeft geen afleiding van de quicklinks voor de huidige leerlingen en docenten.
Online strategie
Het Haarlemmermeer Lyceum kwam in eerste instantie bij ons voor een nieuwe website. De website is echter onderdeel van een breder online communicatielandschap. Om de juiste keuzes te kunnen maken hebben we eerst de positie ervan bepaald in de online strategie.
De website en social kanalen hebben we afgezet tegen een aantal collega-scholen. We hebben onderzoek gedaan onder verschillende stakeholders waaronder leerlingen en ouders. Dit resulteerde in een aantal gebruikersscenario’s. De uiteindelijke gewenste online propositie is de leidraad geworden voor het optuigen van de nieuwe site.
Het team
Bel of mail voor een afspraak met Bart van Koppen (072) 564 07 15 of bart@raadhuis.com